Гаряча лінія 0800509001
ua
ua

Поради наставників: Як правильно обрати навчальний заклад?

14.04.2017

Вибір навчального закладу – дуже важливий крок для випускника інтернату. Наставнику необхідно в цей момент бути поруч і допомогти порадою з головних питань: як скласти список можливих навчальних закладів і вибрати один з них? Катерина Степаніна, координатор проекту «Наставництво» Фонду Ріната Ахметова в Маріуполі, підготувала свої рекомендації наставникам:

Ще до початку останнього року навчання в школі-інтернаті (або хоча б на початку цього останнього навчального року) наставник разом із дитиною може зв’язатися з низкою навчальних закладів, які цікавлять її. Використовуючи довідкові видання, слід підібрати відповідний навчальний заклад з урахуванням значущих для дитини чинників вибору професійної освіти.

Дуже важливо, дати можливість дитині охарактеризувати обраний нею навчальний заклад за такими пунктами:

1.До якого типу належить навчальний заклад;

2.Чи має він ліцензію й державну акредитацію;

3.Є державним або приватним;

4.Навчання з обраної професії ведеться на бюджетній основі або на комерційній;

5.Який рівень освіти може отримати дитина в цьому навчальному закладі;

6.Які форми навчання представлені;

7.Як називається спеціальність, що її цікавить;

8.Чи є підготовчі курси;

9.Які умови прийому в цей навчальний заклад;

10.Які документи потрібно надати до приймальної комісії;

11.У які терміни потрібно подавати заяву;

12.У якій формі проходять вступні випробування (іспити, творчі конкурси);

13.З яких предметів проводяться іспити;

14.Чи враховує навчальний заклад результати ЗНО;

15.Якою є тривалість навчання;

16.Чи передбачає професія обмеження щодо здоров’я або вимоги до наявності певних здібностей;

17.Чи є в дитини пільги під час вступу до цього навчального закладу;

18.Чи висока ймовірність працевлаштування після випуску;

19.Яка транспортна доступність цього навчального закладу;

20.Чи є можливість навчання на повному державному забезпеченні (в тому числі, проживання в гуртожитку)

21.Чи проводить навчальний заклад дні відкритих дверей або ярмарки навчальних місць.

Як старший друг наставник може допомогти підлітку прийняти мудре рішення у виборі життєвої перспективи. Дуже важливо уважно вислухати. Дізнатися, що є важливим для дитини, які її інтереси та пріоритети, чого вона боїться. Тому важливо бути уважним не тільки до слів, але й до того, як вона говорить (до емоцій і мотивацій, що ховаються за словами). Правильним тут буде зрозуміти дитину, спробувати вислухати, і тоді наставнику буде простіше побачити ситуацію з погляду вихованця. Можливо, поставити себе на його місце і відповісти на питання: що відчуває підліток у новій для нього ситуації?

Не менш важливо підтримати дитину, показавши, що ви любите її і вірите в неї, які б у неї не були проблеми з навчанням. Саме ви можете проявити більше розуміння, якщо підбадьорити підлітка думкою про те, що в кінцевому підсумку цінність людини вимірюється не навчальним закладом, який вона закінчила, а тим, як вона застосовує отримані знання.

Необхідно не тільки пояснити вихованцю, як важливий вибір навчального закладу, а й переконатися, що він сам прийняв таке рішення. Щойно ви разом із дитиною досягли стадії переходу зі шкільного в доросле життя, постарайтеся дозволити їй самій приймати рішення. Пам’ятайте, вона уже давно думає про це…